10 alimente despre care nu știai că te pot ajuta în dieta pentru ameliorarea constipației

10 alimente despre care nu știai că te pot ajuta în dieta pentru ameliorarea constipației

Cum am prezentat și în articolul precedent, constipația este o afecțiune neplăcută care ne poate afecta ritmul obișnuit de viață. După research-uri îndelungate, am realizat un top al celor mai utile alimente, bogate în fibre, pe care le puteți consuma în acestă dietă. Cu siguranță veți găsi un aliment favorit în lista de mai jos.

1. Fructele de pădure – o gustare dulce, naturală, fără gluten

Un remediu dulce împotriva stărilor incomode provocate de constipație îl reprezintă fructele de pădure. Zmeura, afinele, murele sau căpșunile reprezintă alimente cu un conținut ridicat de fibre. O cupă plină cu căpșuni are un aport de 3g de fibre, în timp ce o cupă de zmeură are 8g de fibre, iar o cupă de mure aproximativ 7,8 g de fibre. Fructele de pădure au un conținut slab de calorii, motiv pentru care le poți consuma oricând. Le poți adăuga în deserturile preferate sau le poți folosi ca sursă de energie dimineața la micul dejun. 

2. Popcornul

O gustare perfectă pentru momentele în care vrei să te relaxezi alături de filmul preferat. Atenție însă, pentru efecte bune împotriva constipației este recomandat consumul de popcorn simplu, fără arome sau sosuri speciale. Consumul boabelor întregi ale cerealelor este extrem de indicat și s-a demonstrat facil în eforturile de combatere a constipației.

3. Fasolea

Fasolea este un aliment versatile ce poate fi integrat într-o varietate de mâncăruri. Cu un potențial impresionant de fibre, aceasta reprezintă soluția ideală atunci când încercați să ameliorați simptomele neplăcute ale constipației. O jumătate de cupă de fasole vă asigură aportul a 10g de fibre.

4. Fructele confiate

Fructele confiate precum caisele, prunele, smochinele, stafidele reprezintă o sursă importantă de fibre extrem de utilă în cazul dietelor pentru ameliorarea constipației. Studiile au demonstrat că prunele, în particular, pe lângă faptul că au un conținut ridicat de fibre, au în componența lor și sorbitol, un laxativ natural. De asemenea, trebuie să fiți foarte atenți la etichete atunci cand cumpărați fructe uscate, deoarece marea majoritate conțin cantități exagerate de zahăr, lucru care nu este sănătos pentru organismul dumneavoastră.

5. Pâinea din cereale integrale

Dacă doriți să țineți constipația la distanță, atunci ar trebui să consumați pâine 100% din cereale integrale. Pâinea integrală are un conținut redus de grăsimi, dar pe de altă parte un conținut impresionant de fibre și carbohidrați. Încercați să alegeți pâinea care are un conținut de minimum 3g de fibre/felie. 

6. Cerealele cu un conținut ridicat de fibre

În trecut, cerealele cu un conținut ridicat de fibre nu aveau un gust atât de plăcut care să te facă să le încerci zi de zi la micul dejun. Lucrurile s-au schimbat însă, iar acum există o gamă variată de tipuri de cereale bogate în fibre pe care ar trebui să le încercați. În cazul în care, cerealele dumneavoastră preferate nu au un conținut bogat de fibre, încercați să le serviți cu alte ingrediente care au un conținut semnificativ. Vă recomandăm semințele de in sau de chia.

7. Brocolli

Asemeni fasolei, brocolli-ul este și el un aliment bogat în conținutul de fibre. O sursă bogată de nutrienți și un aport scăzut de grăsimi, consumul de brocolli aduce multe beneficii în cazul dietei pentru ameliorarea constipației. Pentru un conținut maxim de fibre, este recomandat să consumați acest aliment în stare crudă, deoarece fierberea sau gătirea îl determină să își piardă din proprietăți.

8. Pere, prune, mere

Iată fructele ideale pentru consum atunci când aveți probleme cu constipația. Cu un conținut însemnat de fibre, acestea reprezintă o gustare rapidă, delicioasă și utilă în dieta dumneavoastră. Un măr sau o pară au o cantitate de aproximativ 5g fibre fiecare. 

9. Alege nucile

Consumul de nuci, alune, migdale, fistic poate fi soluția ideală în ceea ce privește constipația. Aceste alimente au o sursă nemaipomenită de fibre și reprezintă un snack accesibil în orice moment al zilei. Cu toate acestea, trebuie să țineți cont că acestea din urmă au și un conținut ridicat de calorii, deci se recomandă consumul responsabil.

10. Cartofii copți

Vești bune pentru iubitorii de cartofi. Un cartof copt de dimensiuni medii are aproximativ 5g de fibre. Grozav, nu? Iată cum te poți bucura de dieta pentru ameliorarea constipației alături de binecunoscuții și acesibilii cartofi.

Dieteticienii recomandă, pentru femeile cu vâste între 31 și 50 de ani un aport de fibre de cel puțin 25 g pe zi, în timp ce pentru bărbații de aceași vârstă este recomandat un consum de 38 g de fibre pe zi. Pe măsură că înaintăm în vârstă, necesarul de fibre scade, astfel femeile mai în varstă de 51 de ani au nevoie de aproximativ 21 de g de fibre zilnic, iar bărbații de aproximativ 30 g. 

Aportul adecvat de fibre este foarte important în dieta fără gluten, deoarece joacă un rol foarte important în menținerea greutății optime și asigură un tranzit intestinal corect. Cu toate acestea, creșterea consumului de fibre trebuie crescut treptat, pentru a evita balonarea, un alt simptom digestiv neplăcut. aportul de fibre zilnic trebuie astfel crescut treptat și asigurat un consum mai mare de lichide pentru a asigura tranzitul corect. 

Surse: Foods Containing Sorbitol

10 Good Foods to Help Relieve Constipation 




Raluca Adam
Raluca Adam

Autor


Comentează