Primul Crăciun fără gluten – cum te organizezi?

Primul Crăciun fără gluten – cum te organizezi?

 

 

 

 

 

 

Crăciunul şi sărbătorile de iarnă ne apropie pe toţi în jurul mesei şi al preparatelor tradiţionale, de aceea perioada poate fi dificilă pentru persoanele atinse de celiachie sau sensibile la gluten, mai ales dacă diagnosticul este recent.

 

 

 

Moș Crăciun fără glutenPoate fi greu de suportat o masă în familie la care toţi cei dragi servesc preparate interzise cu gluten, iar sentimentele de frustrare şi excludere nu vor întârzia să apară. Cu timpul, ele se estompează, dar iată ce e de făcut în primul an fără gluten.


Sărbătorește Crăciunul acasă

Acasă poți controla servirea mesei, astfel încât să incluzi şi preparate fără gluten. Cel mai bine ar fi să servești întregul meniu fără gluten, pentru a evita orice risc de contaminare încrucişată şi pofte interzise. Iar dacă nu îți place să gătești sau încă nu te simți pregătit pentru o astfel de provocare, poți găsi produse fără gluten, chiar și cozonaci gata preparați, în magazine și online.

Cozonac fără gluten

Încearcă reţete noi fără gluten

 

Dacă îți place să petreci timpul în bucătărie, sărbătoarea Crăciunului este un moment perfect pentru a testa reţete noi. Poți adapta reţetele tale tradiţionale folosind făină fără gluten sau te poți aventura spre preparate noi. Substitutul de gluten fără gluten de la Orgran este partenerul tău în bucătărie de anul acesta. 

Substitut de gluten fără gluten

Concentrează-te mai puţin pe mâncare

Toate specialitățile delicioase de Crăciun sunt imposibil de ignorat, mai ales că se găsesc oriunde: la birou, la petrecerile școlare şi din plin la supermarket. Anul acesta poți face o schimbare iar pentru a petrece sărbători liniștite fără gluten planifică mai multe activități ce nu includ mâncare. Mergi la un concert sau spectacol, mergi la patinoar, plimbă-te în târgurile de Crăciun, concentrează-te pe distracție şi pe spiritul sărbătorilor!

Fii bucuros că te simţi bine

Multe persoane ce suferă de boala celiacă se simt mult mai bine din momentul în care încep dieta fără gluten. Chiar dacă uneori îți e dor de biscuiţii pe care îi mâncai înainte, amintește-și faptul că acum ai o stare mai bună de sănătate. Decât să plângi după lucrurile pe care nu le mai poți consuma, mai bine te concentrezi pe starea de bine pe care ți-o oferă dieta fără gluten. Când te simţi nostalgic din cauza dietei limitate fără gluten, amintiţi-vă de simptomele bolii de dinainte și caută un dulce fără gluten.

Indiferent ce ai face, nu te abate de la dietă

Abaterea de la dieta fără gluten îți poate afecta grav sănătatea și îți poate strica distracția, chiar dacă nu ai simptome grave. Poate fi tentant să spunei « doar o dată » şi să te bucuri de fostele preparate preferate, însă trebuie să reziști tentaţiei. Nu numai că riști simptome grave ce pot să vă strice sărbătorile, ci chiar repercusiuni pe termen lung asupra sănătăţii. Nu trişa. 

Altfel, concentrează-te pe ceea ce poți mânca în cursul sărbătorilor, fii recunoscător pentru sănătate şi descoperă noi mâncăruri preferate fără gluten pe care le poți savura cu familia în anii ce vor urma.

 

Sursa: http://celiacdisease.about.com/od/copingwiththediet/tp/How-To-Cope-With-The-Gluten-Free-Diet-Over-The-Holidays.htm




Angela Stănescu
Angela Stănescu

Autor


Comentează