8 motive pentru a include amarantul în dieta zilnică

8 motive pentru a include amarantul în dieta zilnică

Amarantul este una dintre ingredientele vedetă a dietelor fără gluten. Însă chiar dacă nu suferi de intoleranţă la gluten, amarantul este o super-cereală cu proprietăţi nutritive excepţionale, pe care o poți include în dieta ta.

Iată care sunt beneficiile amarantului şi cum îl poți consuma.

Semințe de amarant bio
Semințe de amarant

1. Amarantul nu conţine gluten

El reprezintă astfel o alegere ideală pentru persoanele care suferă de boala celiacă sau intoleranţă la gluten. În plus, conţinutul său nutriţional bogat este de un real folos în reţetele fără gluten.

2. Conţine lizină

Majoritatea cerealelor, printre care şi grâul, are un conţinut scăzut de lizină. Spre deosebire, amarantul deţine un loc privilegiat în rândul cerealelor, conţinând toţi aminoacizii esenţiali. Amarantul este aşadar o proteină complexă.

3. Amarantul conţine proteine

Conţinutul proteic al amarantului este de aproximativ 13%, sau 26 g/cană, cu mult mai mult faţă de majoritatea cerealelor. De exemplu, o cană cu orez alb conţine doar 13 g de proteine.

4. Poți consuma şi alte părţi ale plantei

Seminţele de amarant sunt cele mai cunoscute, însă şi frunzele acestei plante ce numără peste 60 de specii sunt de asemenea comestibile. Frunzele se folosesc în mod uzual în bucătăriile asiatice şi din zona Caraibelor. Le poţi consuma călite alături de alte legume sau tocate în supă.
Făină de amarant
Făină de amarant

5. Este o sursă de vitamine şi minerale importante pentru organism

Amarantul conţine calciu, magneziu, potasiu, fosfor şi fier. O cană cu amarant nepreparat conţine 31% din doza zilnică recomandată de calciu, 14% de vitamina C şi un procent ameţitor de 82% de fier.

6. Floricele din amarant!

Boabele de amarant expandate sunt consumate în Mexic ca şi topping pentru bruschete. Poţi prepara acasă acest popcorn exotic, cu gust pralinat.

7. Benefic pentru sănătatea inimii

Mai multe studii au arătat că amarantul are potenţial de reducere a colesterolului. De exemplu, unul dintre studii a demonstrat că uleiul conţinut în amarant reduce colesterolul total şi colesterolul LDL la păsări. Un alt studiu a arătat că amarantul conţine fitosteroli cu proprietăţi de reducere a colesterolului.

8. Este o opţiune minunată la micul-dejun

Boabele delicate ale amarantului fierte în lapte constituie un mic-dejun sănătos şi săţios. Ele sunt astfel consumate în ţări precum India, Peru, Mexic şi Nepal.

Dacă ți-a plăcut articolul nostru despre amarant, citește și 8 lucruri inedite despre amarant

Sursă: http://www.huffingtonpost.ca




Angela Stănescu
Angela Stănescu

Autor


Comentează