Ai ingerat gluten din greșeală? Super-alimente care te ajută - Papaya

Ai ingerat gluten din greșeală? Super-alimente care te ajută - Papaya

 Un subiect foarte important în discutiile celiacilor este ce faci când ai consumat gluten din greșeală. 

Pentru persoanele foarte sensibile la gluten, contaminarea accidentală poate să-i afecteze atât de tare încât durează zile întregi să-și revină. Tocmai de la acești oameni am reușit să obțin secrete care pe ei îi ajută să elimine glutenul mai repede și să se pună pe picioare. 

Cei mai mulți au grijă să se hidrateze, consumă ceaiuri, apă si fructe. 

Despre unul dintre aceste fructe voi vorbi astăzi: Papaya. 

Acest fruct exotic este unul din cei mai buni prieteni ai celiacilor. În afara de versatilitatea cu care poate fi preparat, textura și gustul plăcut, beneficiile acestui fruct asupra sistemului digestiv sunt foarte numeroase.

Papaya conține papaină, o enzimă digestivă care grăbește procesul de digestie și ajută în special la digestia proteinelor. Enzima din papaya este atât de puternică încât poate ''desface'' proteinele din carne dar și complexul proteic al glutenului și ajută la o digerare și eliminare mai rapidă din organism.

Numit și ''fructul îngerilor'', papaya consumată pe stomacul gol poate avea efect puternic antiinflamator în tot corpul, datorită enzimelor ce ajung în fluxul sanguin. Curătând organismul de proteine oxidate cu ajutorul enzimelor, poate întări sistemul imunitar și îl poate ajuta organismul să lupte împotriva alergiilor și a altor afecțiuni autoimune.

Și pentru că spuneam de versatilitate, iată cum puteți consuma papaya

- papaya – fructul copt, mâncat ca atare, sau în salate

- papaya - stors sau sub forma de smoothie

- papaya – fructul încă necopt, în salate sau gătit

- frunzele tinere de papaya – ceai sau salată

- semintele de papaya - ca atare sau măcinate, pentru a înlocui piperul ( au gust ușor picant)

Stiați că: Papaya necopt, verde are un conținut mult mai mare de enzime, dar nu are un gust atât de apetisat. Când se coace, papaya are coaja portocalie aprins. Papaya coaptă are un conținut mai mare de vitamine și antioxidanți, dar și un gust mai plăcut.

Surse

http://www.gaiahealthblog.com

https://cookingupthecure.com/

http://surefoodsliving.com/

http://www.mindbodygreen.com

http://www.glutenfreetherapeutics.com




Angela Stănescu
Angela Stănescu

Autor


Comentează