Ghid de bune practici pentru preparate fără gluten

Ghid de bune practici pentru preparate fără gluten

Prepararea produselor de patiserie fără gluten, a pâinii fără gluten și a altor preparate nu se rezumă la simpla înlocuire a făinii de grâu, însă prin alegeri inspirate puteţi obţine un rezultat calitativ superior produselor fără gluten cumpărate din comerţ. Iată care sunt paşii de urmat!

Cumpăraţi o varietate de făinuri fără gluten

La supermarket şi în magazinele online veţi găsi un sortiment bogat de făinuri fără gluten, pe care le puteţi stoca acasă şi folosi în timp la reţetele dvs. preferate:

făină de migdale
- făină de mei
- făina de năut
- făină de hrişcă
- făină de castane
- făină de susan
- făină de orez brun
- făină de amarant
- făină de cartof
- făină de soia
- făină de cocos
- făină de in
- făină de konjac 
- făină de orez
- făină de porumb

Este foarte important să cumpăraţi întotdeauna făina în ambalaj sigilat, certificată fără gluten!

Dacă nu aveţi experienţă în a găti fără gluten, cel mai simplu este să folosiţi un amestec de făinuri fără gluten polivalent, pe care să îl puteţi utiliza în numeroase reţete. Cu timpul puteţi experimenta pentru a face şi alte mixuri personalizare după bunul plac.

Aşadar, la început este bine să aveţi la îndemână un mix de făină fără gluten gata preparat sau pe care să îl preparaţi în propria casă. Preparaţi o cantitate mai mare, pe care să o folosiţi treptat la realizarea diferitelor produse de patiserie, precum pâinea, blatul de pizza sau clătitele. Astfel veţi scuti timp preţios şi veţi găti sănătos.

Un amestec bun de făinuri fără gluten este compus dintr-o făină principala cu conţinut proteic bogat cum ar fi făina de orez brun, şi o făină secundară cu conţinut bogat în amidon, de exemplu amidonul de porumb.

Proteinele din făină susţin structura aluatului şi stabilitatea sa, în timp ce amidonul are rol de aerare şi deci de a îi conferi textura pufoasă.

Reţeta dvs. de mix pentru făina fără gluten
-1½ căni cu făină de orez brun sau integrală
-1½ căni cu amidon de porumb
-1 cană cu făină de tapioca

Amestecaţi-le bine şi depozitaţi mixul la adăpost de lumină şi umezeală.

Folosiţi acest mix ca substitut echivalent al făinii de grâu in reţetele dvs. fără gluten.

Versiunea de mix cu făină de sorg este potrivită pentru majoritatea reţetelor. Versiunea cu orez brun este potrivită pentru patiseria uşoară şi delicată, cum ar fi reţetele de tort şi prăjituri.

Pentru pâine fără gluten sau brioşe, puteţi înlocui făina de sorg/orez brun cu cea de amarant, hrişcă, quinoa sau teff (o cereală utilizată în mod comun în bucătăria etiopiană).


Sursa http://www.webmd.com




Angela Stănescu
Angela Stănescu

Autor


Comentează